09:04 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعت برق

وبینار تخصصی بررسی چشم انداز صنعت برق
وبینار تخصصی بررسی چشم انداز صنعت برق، فرصتها و تهدیدها، یکشنبه ۱۰ امرداد ماه برگزار می‌شود. در این نشست تجدید ساختار صنعت برق در ایران و روند شکل‌گیری بازار برق تشریح و نحوه عملکرد بازار عمده فروشی برق در بورس انرژی ایران بررسی می‌شود.
قیمت‌گذاری دستوری ، عامل نابودی صنعت برق
حجم بالای بدهی های صنعت برق به بانک‌ها در کنار مطالبات شرکت های نیروگاهی بخش خصوصی از وزارت نیرو، زیان انباشته ناشی از قیمت گذاری دستوری و محدودیت در صادرات، صنعت برق کشور را به نابودی می‌کشاند.
چرا نیروگاه‌ها فیوز پروندند؟
ریشه تمامی مشکلات اقتصادی صنعت برق تفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق است و مهم‌ترین عامل کاهش سرمایه‌گذاری در این صنعت، عدم پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده طبق قانون حمایت از صنعت برق است.
پرداخت خسارت ضرر و زیان ناشی از قطعی برق به صنعت سیمان
دولت با نصح صریح قانون موکلف است خسارت ناشی از قطع برق کارخانه های سیمان را پرداخت کند. سیمانی ها با تصمیمات اخیر وزارت نیرو با ضرر و زیان های سنگینی مواجه شدند که باید میزان دقیق آن محاسبه شود، سپس با دولت پای مذاکره نشست.
مزیت‌های بورس انرژی
وجود بازار رقابتی، عرضه انرژی الکتریکی موردنیاز جوامع بشری را به شکلی کارآتر میسر می‌سازد، زیرا در بازار رقابتی، شرکت‌های تولیدکننده انرژی الکتریکی سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند و به این منظور ناچار به ارائه برق با کیفیت بهتر و با قیمت مناسب‌تر هستند.
توسعه زیرساخت‌های فناورانه بازار سرمایه به کمک دانشگاه شریف
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با دانشگاه صنعتی شریف از هم‌افزایی بالایی برخوردار است. این تفاهم‌نامه به توسعه فناوری‌های پیشرفته نظارت بر بازار سرمایه، راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه تخصصی علوم مالی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، علمی و نیز افراد خبره در حوزه بازار سرمایه و توسعه زیرساخت های فناوری مطالعات بازار سرمایه، می‌انجامد.
تولید برقآبی به یک سوم سال گذشته رسیده است
سال گذشته نیروگاه برقآبی حدود ۱۰ هزار مگاوات برق تولید کرده بود، در حالی که اکنون این نیروگاه ها امکان تولید بیش از سه هزار مگاوات برق را ندارند.
بورس انرژی می تواند برطرف کننده بخشی از مشکلات برق کشور باشد
باید تصمیمات جدیدی از طریق بورس انرژی و نیروگاه های غیردولتی که آماده هستند تا برق را به دور از مداخله دولت در بورس به فروش برسانند، اتخاذ شود تا صنایع مختلف در کشور از این برق استفاده و بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.
اثر مصوبه مجلس در افزایش ۴ هزار میلیاردی برق صنایع بزرگ بورس + صرف منابع
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق با اشاره به اثر مصوبه مجلس در افزایش ۴ هزار میلیار تومانی برق صنایع بزرگ بورس ، محل صرف منابع حاصله را اعلام کرد.
تعویض یک میلیون و ۲۰۰ هزار شعله لامپ روشنایی معابر
نماد برتر- معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار لامپ پرمصرف از میان ۹ ملیون لامپ روشنایی معابر کشور تنظیم و یا جمع آوری شده است که با این اقدام در حدود ۳۰۰ مگاوات در مصرف برق کشور صرفه جویی شد.
راه‌اندازی ۵ هزار مگاوات نیروگاه در دنیا توسط مپنا / مانع سهام ۲۰ درصدی دولت
نماد برتر- مدیرعامل مپنا با اعلام ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه در کشور‌های مختلف دنیا، گفت: با تعلق بیش از ۲۰ درصد سهام به دولت، یک سنت هم از صندوق توسعه ملی به این شرکت داده نشده است.
تهرانی ها امروز آماده قطعی۲ ساعته برق باشند+ جدول / احتمال قطعی مناطق شمالی و سردسیر
نماد برتر- شرکت توانیر از قطعی دو ساعته امروز برق تهرانی ها و احتمال قطعی مناطق شمالی و سردسیر به دلیل افزایش شدید مصرف گاز و برق و محدودیت در تأمین سوخت نیروگاه ها خبر داد.
رشد ۴۲۸میلیارد ریالی پرتفوی «کرمان» در ۶ماه
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس از رشد ۴۲۸میلیارد و ۲۶میلیون ریالی این پرتفوی خبر داد.
تکذیب قطعی برق به دلیل استخراج بیت کویین / درخواست کاهش ۱۰ درصدی مصرف
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق ، ارتباط قطعی برق با استخراج رمز ارزهایی مانند بیت کوین را رد کرد و شرکت برق تهران هم خواهان کاهش کاهش ۱۰ درصدی مصرف شد.